Kod Dostu

Kod Dostu

BAHÇESİZ OKUL

  • Unknown
  • - 28 Şubat 2010
  • Teneffüste çıkacak bir bahçeleri bile yok
    SAMSUN'un merkez İlkadım İlçesi'ndeki Abdullah Paşa İlköğretim Okulu da bahçe olmadığı için öğrenciler teneffüsleri ya okulun 4'üncü katındaki spor salonuna ya da zemin kattaki boş bölümde geçiriyor. Binayı nadıran şu okula bakın. Çocuklarımızın en güzenilir(???) oyun alanlarından birin de ve tabiki asıl olarak eğitim alanları olan okullarında özgürlüklerinin kısıtlanmasın sebebi ise çokkk saçma geldi bana.
    Abdullah Paşa İlköğretim Okulu'nun binası, Vali Konağı olarak kullanılırken 1932 yılında dönemin valisi tarafından Milli Eğitim Bakanlığı'na bağışlanmış. Bu tarihten sonrada ilkokul olarak eğitime sunulan 2 katlı 4 derslikli bina, 1999 yılında çıkan yangın sonucunda kullanılmaz hale gelmiş. Bunun üzerine İl Özel İdaresi yanan binanın yerine, bahçe olarak kullanılan 100 mertekarelik alan da katılarak, 238 metrekare büyüklüğünde 10 derslikli 4 katlı yeni bir bina yaptı.

    Abdullahpaşa İlköğretim Okulu'nun yeni binası 2000 yılında eğitim öğretime açıldımış. 502 öğrencisi dışardan bakıldığında bir apartman görünümünde olan okulda eğitim görmeye başlamış. Ders arasında 10 dakika teneffüse çıkan çocuklar, bahçe olmadığı için ya okulun en üst katındaki spor salonunda ya da zemin katındaki boş alanda ve koridorlarda geçiriyor.

    502 öğrenci pazartesi sabahı ve cuma günü okul çıkışı İstiklal Marşı'nı da zemin katındaki boş alanda okuyor. Çocuklar teneffüslerde bahçe yerine kolidorlarda koşuyor, oyun oynuyor. Yangın sonrasında yeni bina yapılırken 8 yıllık eğitime uygun olması için okul bahçesinden vaz geçilerek arsanın tamamına bina inşa edildiğini söyleyen Samsun İl Milli Eğitim Müdürü Hülya Ertürk Koç, kent merkezinde bir kaç okulda daha aynı sorunun olduğunu belirtti. Milli Eğitim Müdürü Koç, “Bir kaç okulumuzunda bahçeleri oldukça küçük. Yeni yapılan ilköğretim okullarının geniş eğitim kampüslerinde inşaa edilmesiyle Abdullah Paşa İlköğretim Okulu gibi okullarımızı bu kampüslerdeki binalara taşımayı planlıyoruz” dedi.

    En azından sorunun farkındalar ve çözüme ulaşıcaz diyorlar. inşallah.


    0 Yorum:

    Yorum Gönder

     
    Copyright (c) 2012 Hüseyin KÜÇÜK
    Php Yazılım Uzmanı, Öğretim Teknoloğu, Toplum Gönüllüsü