Kod Dostu

Kod Dostu

Toplum Gönüllüleri Üzerine

  • Unknown
  • - 16 Temmuz 2010
  •      Merhaba okuyucu. Üzerime yazılmış olan bu harfler ile sana Toplum Gönüllüsü olmak nasıl bir şeydir bundan bahsetmek istiyorum. Bunları beni oluşturan kullanıcımın yardımlarıyla yapıcam. Bir çok kez beni açmış bir şeyler karalamış fakat son anda vazgeçmişti yazmak istediklerinden. Tabi bunları bir tek ben biliyorum. Neden mi vazgeçiyordu? Hımmmmm, herhalde yazacaklarından emin değildi. Ya da düşüncelerinin değişebileceğini düşünüyordu. Kim bilir?

         Toplum Gönüllüsü tanımlarını bir çok kez farklı yaptı. Anlam veremedim. Nasıl değişiyordu bunlar bu kadar? Ama ben onlara takılmak istemiyorum. Ben gördüğüm kadarıyla TOG hakkında bir şeyler sunmak istiyorum ki bunu kullanıcımdan izinsiz yapıyorum :) Bir gün bana "Toplum Gönüllüsü olmak bencil olmamaktır." demişti. Düşündüm. İnsan kendisini düşünmeden başkasını nasıl düşünebilir diye. Eğer ben mutlu değilsem başka birisini nasıl mutlu edebilirim? Ben rahat değilsem karşımdakini nasıl rahat ettirebilirim? Burada şunu düşündüm. Evet bunlar yapılabilir. Bunları ancak büyük ÇOK büyük yüreğe sahip insanlar yapabilir. Aradan bir kaç gün geçti kullanıcım ziyarete geldi beni. Evet bakalım neler diyecek dedim. İnanamasam da beni teyit eden şeyler yazdı. Evet benim düşündüklerim onun düşündükleriydi. Aramızda güzel bir bağ oluşor anladım :D O gün bir şey daha dedi. "Toplum Gönüllüsü olmak zorluklara göğüs gererek amacların uğrunda her şeye katlanmaktır." Evet doğru. Amacların uğrunda her ama her şeye katlanmalı pes etmemelisin. Savaşmalısın. Ama böyle iyi düşünceye sahip insanların ne gibi sorunları olabilirdi ki? Daha sonra da sorunlardan bahsetti.

         Neler dedi peki? İşte;
         *** Bürokratik engeller ***
         *** Aile önyargıları ***
         *** Maddi ihtiyaçlar ***
         *** Bir araç olarak görülmek ***
         *** Gönüllülerin Togu kendi haz duyguları için kullanmaları ***
         *** Gönüllülerin arkadaşlarını yarı yolda bırakması ***   vb. vb. vb.

         Şaşırdım ve üzüldüm. Devlet kendi eksiklerini kapatan kişilerin kendisini küçük düşürdüğünü mü düşünüyor acaba? Bu insanların amaclarının bu olmadığını anlıyorum ama anlamayan kaskafalar, işte onlar bunun cezasını mutlaka çekeceklerdir. Aileler, alışkın olmadıkları bu tarz uygulamalara karşı önyargılı olmakta bence haklılar. Burada gönüllülere büyük görev düşüyor. Onların görevlerini yaptığına inanıyorum da onlara yardım etmesi gereken kişilerin ellerini kollarını hiç bir şeye bulaştırmadıkları muhakkak. Hepsi mi? Tabiki de hayır. Kullanıcımın ne kadar neşeli bir şekilde okul müdüründen, servis şöföründen, babadan, anneden vb. bahsettiğini hatırlıyorum. Maddi ihtiyaçlar??? İnsanlar paraya muhakkak ve daima ihtiyaç duydular duyuyorlar. Devletten destek almak bu konuda güç duruyo çünkü gönüllüler belli ki devleti rezil etmeye çalışıyor =) Devlet kendisini rezil etmesi için birilerine hiç yardımda bulunur mu? :) Duyun beni duyun. Bu insanlar sizin kapatamadığın açıklıkları yama yapmaya çalışıyor. Sizinle işleri yok.

          Gönüllüler Togu neden kullansın? Hemde haz duyguları için. Bu yazacaklarım eğer okurlarsa bir çok kişinin hoşuna gitmeyecek. Ama biliyorum kullanıcım beni sonuna kadar korur :) Sevgilin mi yok, üzülme koş toga gel bulursun bir tane. Proje neden yapasınki sen bul gönlünün eşini bak işine ;) Yanlış anlaşılmasını istemem. İnsanlar arasında duygusal ilişkiler her an olabilir. Benim söylediğim sadece kız/erkek bulmak için bu tarz yapısal uygulamalarda yer alan kişiler. Diğerleri beni ilgilendirmez zaten. Ortam mı istiyorsun? Hımmm Tog var. Gel sende gel. GELME!!! Sadece toplantı sonrası, proje sonrası, eğitim sonrası eğlenceleri düşünüyorsan gelme. Yararın olmaz. Burdan kullanıcımın arkadaşlarına sesleniyorum. Sakın ona bu düşüncelerinizi belli etmeyin. Daha başka şeylerde vardır ama ben bu kadarına değiniyorum.

         Gönüllüler sadece yukarıdaki sebeplerden ötürü mü diğer arkadaşlarını yarı yolda bırakırlar? Galiba hayır. Kullanıcım projede neler yaşadığını, nasıl yerlerde kaldığını, neler yediğini, neler içtiğini, nasıl gidip nasıl geldiğini vb. çok anlattı. Ve şunu dedi: "Kimse rahatını düşünmüyor ki. Herkes düşünceleri hayata geçirmeye çalışıyor." İşte yok yemek kötü, yok yatacak yer berbat, yok ulaşım zor. Bunu önceden bilmeyipte gelen kişilere hiç bir şey söyleyemem. Hakkım yok. Ama bunların hepsini bilipte gelen, daha önceden yaşayıpta gelen kişilere şunu derim. SİZİN GERÇEK BİR TOPLUM GÖNÜLLÜSÜ OLDUĞUNUZU DÜŞÜNMÜYORUM.

         Evet haddimi aşmadan bitiriyorum yazımı. Umarım anlatmak istediğim vermek istediğim şeyleri vermişimdir. GERÇEK Toplum Gönüllülerine çok ama çok teşekkür ediyorum. Bazı şeyleri anlamlı kıldıkları için.

         Ve aşağıdaki videoyu paylaşıyorum. Ben Togu tanıtmaya çalışmadım. Tanımak isterseniz videoyla başlayabilirsini ;)

    2 Yorum:

    gofrettin dedi ki...

    Gofrettin bunu beğenir :D

    Unknown dedi ki...

    hehe ve inanır dimi?

    Yorum Gönder

     
    Copyright (c) 2012 Hüseyin KÜÇÜK
    Php Yazılım Uzmanı, Öğretim Teknoloğu, Toplum Gönüllüsü