Kod Dostu

Kod Dostu

Değişim ve Yeni Hayat

  • Unknown
  • - 22 Ocak 2011
  • Ne gariptir ama hayatını devam ettirebilmek için her şeyini, bütün düzenini, bütün arkadaşlarını bırakıp hiç bilmediğin bir yere gelmek ve o yerde hayatına şekil vermek. Yeni bir okul, yepyeni arkadaşlar, yepyeni bir ev (yurt). Bunların nedeni sürekli bir değişimin hüküm sürmesi ve bizlerinde ona ayak uydurmamız. Çünkü ayak uydurmamamız sonucunda hayat çekilmez olarak onun oyununa uymamanın cezasını kesiyor bize. Gariplik dediğim nokta hayatımızı devam ettirmek için bu kadar çabaya gerek var mı? Her şey yerli yerindeyken - ben annemin yanı başında, babamın sert bakışları altında - bu süreci atlatıp, düzenli bir hayata sahip olamaz mıyım? Olurum evet haklısınız.

    Burada önemli olan nokta insanın bir şekilde yanlızlığı öğrenmesinin gerektiğidir. Hayatlarımızı bir şekilde yoluna koyabiliriz ama onun ruhsal olarak iyi bir şekilde devam edebilmesi işte bu yanlızlıkta gizli. Bir arkadaşınızdan kötü bir kazık yiyebilirsiniz, anne ve babanız yanınızdan ayrılabilir :'( , insanlar size boğucu gelmeye başlayabilir. İşte bu noktalarda bir köşeye çekilip kendinizle olmanız gerekebilir. O arkadaşınız güvendiğiniz tek insan olabilir, anne ve babanız artık yoklarken nasıl bir hayat devam ettireceksiniz?, insanlar dedim onlardan uzak durmak için onlara yanaşmazsınız di mi? işte bu gibi durumlarda sağlıklı kalabilmek, iyi kararlar verebilmek için kendinizle iyi bir arkadaş olmanız gereklidir. Bunun için de erken yaşlardaki bu değişim önemli bir hal alıyor.

    Bende bu değişime uyan bir bir kişiyim. Benim değişimim İzmir de oluyor. Hala oluyor çünkü değişmeyen tek şey değişimin kendisi :) İzmire gelişimi sorguluyorum uzun süredir. Sonuçta hep iyi ki gelmişim diyorum :) Bunu söylememin sebebi burada sürekli güzel şeyler yaşamam değil. Aksine çok kötü, beni etkileyen olaylarla karşı karşıya kalarak, bir nebze de olsa hayatı öğrenmeye başlamamdır. Elbette güzelliklerini de gördüm ama önemli olan nokta acı duyduğum noktalar şuan da. (Not: Mazoşist değilim)

    Aşağıda beni üzen, büyük ihtimalle sizlerinde hayatınızda karşılaştığınız durumlardan bazılarını yazıcam. Tam şuan da arka planda çalan şarkıda "When people run in circles it's a very very mad world (Daireler içinde döner insanlar bu delirmiş dünyada)" diyor. Aşağıda okuyacaklarınızı bu sözü de düşünerek yorumlamanızı rica ediyorum :)

    >>> Yardım etmeyi amaçlarsın. Bunun için elinden geleni yaparsın. Karşılığında aldığın cevap "Sen ne yaptın ki?" dir. İyi olmamayı bu durumlarda sevmiyorum.
    >>> Çok çok önemli işlerin, sınavların olduğu halde zaman ayırıp derdine ortak olduğun dostun, başka bir kişi için seni tanımaz. O kişi benim için o an bitmiştir.
    >>> Çok çalışmışsındır ama sınavın kötü gelir. Hocaya elam vermen dahi yetecektir notunun yükselmesine ama sen haketmediğini düşünerek, arkadaşlarına haksızlık olacağını düşündüğünden tenezzül bile etmezsin. Fakat bazıları senin tersindir. Onlar senin gibi düşünmüyordur. Bu insanlara güvenim o anda azalır.
    >>> Seversin ya da çok hoşlanırsın. Karşındaki kişiden de bu hisleri teyit eden davranışlar görürsün ama konuştuğunda o kişinin acısı vardır ve henüz böyle bir şeye hazırlıklı değildir. Bir olsa anlarım da fazlası zarar. Ben yardım kurumu değilim.
    >>> Bir işte uzmansındır en azından bulunduğun ortamda. Fakat öyle kişiler vardır ki sana sorulan alanınla ilgili sorularda dahi sözünü kesip bilmedikleri halde söze karışarak saçmalarlar. Yaptıkları size ve bilginize saygısızlıktır. Bu insanlara yararım dokunacağını bilsem dahi zor yardım ederim.
    >>> Sabahlarsın akşamlarsın bir ekip olarak bir şeyleri ortaya çıkarırsın. Birisi çıkar ben yaptım diyerek söz etmeye başlar. Al o adamı boğazla.

    Uykum geldi artık. Daha bir çok örnek verilebilir ama türevler size kalsın. Son olarak yukarıda bir iki sözünü paylaştığım şarkıyla güle güle demek istiyorum sizlere =)


    0 Yorum:

    Yorum Gönder

     
    Copyright (c) 2012 Hüseyin KÜÇÜK
    Php Yazılım Uzmanı, Öğretim Teknoloğu, Toplum Gönüllüsü