Kod Dostu

Kod Dostu

EN BÜYÜK SANAT ESERİ

  • Unknown
  • - 21 Ocak 2010
  •      Amerikalı bir sanatçı, Nevada çölüne çizdiği binden fazla çizgi ile dünyanın en büyük kişisel sanat eserine imzasını atmış. Düşünüyorum da ben cin aliyi zor çiziyorum :) adamın çizgileri 2 bin metrekare yüksekten  gözüküyor. Acısam mı kendime ne?
         Neyse adamın adı Jim Denevan. 15 gün boyunca 3 meslektaşıyla beraber çalışarak 5 km genişliğindeki bu eseri oluşturmuşlar. Çalışmada ilginç bir yol kullanılmış. Bir kamyonun arkasına bağladıkları demir çit ile oluşturdukları çizgilerin doğru olması için GPS teknolojisinden yararlanmışlar.
         Sanatçı en büyük hayalini, en büyük çalışma sahası olan uzayda bir sanat eseri oluşturmak olarak açıklamış. Biz geceleri fezaya bakıp "Yıldız kaysada dilek tutsak." diye düşünüyoruz ama adamlar fanteziler kuruyorlar. Ne yapsak diye. :D
    Kıssadan hisse bu adamların yaptıklarını gördükten sonra şunu düşündüm. "Eğer bu eser bizim ülkemizde yapılsaydı nasıl tepkiler alırdı?". Tabi biraz daha doğrusu baya bir karamsar oldum birden.
         Umut göremiyorum. Ülkemizde gereken yerlere gereken değerlerin verilmediğini gördükçe de bu karamsarlık alıp başını gidiyor. Ama düzelecek umudunu kaybetmemeye çalışıyorum.
    Not: Yazıda bahsettiğim sanatçı kavramı şarkıcı hoppalar değildir. Kültür-sanattan bahsedilmiştir yazıda.
    Ayrıca biraz havadan kalan bir yazı gibi gelebilir. Banada öyle geldi çünkü :).

    0 Yorum:

    Yorum Gönder

     
    Copyright (c) 2012 Hüseyin KÜÇÜK
    Php Yazılım Uzmanı, Öğretim Teknoloğu, Toplum Gönüllüsü