Kod Dostu

Kod Dostu

ANAHTAR EĞİTMEN EĞİTİMİ || 5. ve 6. GÜN

  • Unknown
  • - 11 Mart 2011
  • Eğitimin 5. ve 6. günleri yani 26 Şubat ile 27 Şubat günleri bizlerin sahaya çıktığımızda yapacağımız eğitimlerin provalarını yapacağımız günlerdi. Mavi, Kırmızı ve Yeşil Anahtar eğitimlerinin sunumları bu günlerde gerçekleştirildi. Bu aşamalarda iki eşit gruba ayrıldı. Her iki grup kendi içerisinde bu eğitimleri ayrı olarak yerine getirdi. Bu iki grup da kendi içerisinde eşit üç gruba ayrıldı çünkü üç adet eğitim gerçekleştirilecekti. Ben Mavi Anahtar Eğitimini gerçekleştirecek olan gruba düştüm. Bu ilk eğitimi bizim yapacağımız anlamına geliyordu :D Bu eğitimlerin gerçekleşeceği günlerin bir önceki akşamı iyi hazırlıkların yaşandığı, ekip çalışmasının ve verimin arttığı zamanlardı.

    Her grup iyi çalışmalar yaparak sunumlarını gerçekleştirdiler. Her eğitimden sonra o eğitim gerçekleştiren arkadaşlarımız üzerine ve katılımcılar üzerine kısaca konuştuk. Geri bildirimlerin çok önemli böylesi ortamlarda yapılabilecek en önemli şey iyi bir iletişim kurabilmektir. Kurabildiğimizi düşünüyorum. Sadece bir eğitim sonrasında bir eğitmen arkadaş ile yaşadığımız kısa süreli tartışma o arkadaşın bizler ile düzgün bir iletişimde olmadığı düşüncesini doğurdu bende. Rahatsız olduğu bir durumu söyleyerek "Bu konu üzerine düşünün ve sonra konuşalım." edikten sonra söz alarak o konu üzerindeki düşüncelerimi dile getirmeye çalıştım.Bana "Düşünün de konuşun dedim." gibisinden kaba bir cevap veren bu arkadaşın tüm çabalarına rağmen düşüncelerimi söyledim. Bu yaptığından ötürü de kendisini kınadım. Eğer düşünmemiş olsam zaten konuşmam. Sen kimsin ki bana böyle bir yaklaşımda bulunuyorsun. Neyse.

    5. günümüz eğitimlerin ardından GDG leri yaptıktan sonra sona erdi. Biz rahatladık ama Yeşil anahtar Eğitimini yapacak arkadaşlar rahatlayamadılar. Çünkü onların sunumları 6. gündü ve çalışmaları gerekiyordu.

    6. gün yeşil anahtardan sonra "Birlikte Nasıl Çalışıyoruz?" oturumu ile devam etti. Burada eğitimlere çıkmaya başladığımız zaman neler yapmamız gerekiyor? Nasıl sorumlulukları yerine getirmeliyiz? vb. soruları konuştuk ve şuan da orada öğrendiklerimizi uyguluyoruz. Hatta bu yazıyı yazmadan önce formları doldurdum ve vakfa yolladım :D

    6. günümüzün sonunda eğlence vardı ama eğitmenler bizlere harika bir uygulama yaptılar. Bizleri düşünceler iten o uygulama üzerine konuşmayacağım. Bizleri daha bir bütünleştiren o uygulama gerçekten duygusal anlara sahne oldu. Ağlamadım ama ağlama aşamasına geldim diyebilirim =)

    Bu günden sonra eğitimimiz sona erdi. Dönüşlerimizin ardından eğitime çıkmayı beklemeye başladı :D

    0 Yorum:

    Yorum Gönder

     
    Copyright (c) 2012 Hüseyin KÜÇÜK
    Php Yazılım Uzmanı, Öğretim Teknoloğu, Toplum Gönüllüsü