Kod Dostu

Kod Dostu

ANAHTAR EĞİTMEN EĞİTİMİ || 2. GÜN

  • Unknown
  • - 06 Mart 2011
  • 12. Anahtar Eğitmen Eğitimini tamamladık ama ben yaşadıklarımızı - en azından bir kısmını anlatmayı tamamlayamadım. Gerek zamanımın olmamasından gerekse şu son blog engelinden sonra isteksizleştim. Fakat devam ediyorum ve eğitimin tam olarak başladığı gün ile devam ediyorum.

    2. gün ilk olarak "Sivil Toplum" oturumu ile başladı. Bu oturumda Sivil Toplum'un tarihsel gelişimine kısaca değinildikten sonra bizlerin Sivil toplum dendiğinde ne anladığımızdan yola çıkarak Sivil Toplum'un ne olduğu üzerine koştuk. Sivil Toplum "Belirli amaçlar uğrunda insanların birlikte hareket etmesi." olarak söylendiğinde tam anlamıyla ifade edilmiş olur mu? Bu tarz terimleri sözcük anlamlarıyla mı anlamalıyız yoksa kendi anlam yüklemelerimiz ile mi anlamalıyız? Bu sorulara benim verdiğim cevaplar şunlar. ST dediğimizde akla gelecek en temel kavramlar insanlar, birey, amaçlar ve birlikteliktir. Biraz önce belirttiğim tanımda bu temel kavramların birlikteliğinden oluşturulmuş bir tanım ve benim anlam yüklemelerimle örtüşüyor. Bu yazıyı okuyan şanslı ve bilinçli blog okuyucularının da ST ve yazı da geçecek diğer terimleri kendi anlam yüklemeleriniz ile yorumlamanızı öneriyorum :)
    Kısa bir aradan sonra eğitim "Sivil Toplum Kuruluşları" oturumu ile devam etti. En etkili yöntemlerden birisi olduğunu düşündüğüm tartışma yöntemi ile (çok tartışmasak da) bu kez STK nedir? neden vardır? gibi sorulara cevap aramaya çalıştık. STK dendiğinde üzerinde durulacak en önemli unsurlar bence örgütlenme, katılım, toplumsal fayda ve şiddetsiz eylemler. Daha bir sürü kavram çıkabilir çünkü bu da yoruma açık bir durum. Bu yüzden eğitim esnasında da tam olarak bir tanımını yapmadık.
    Öğle yemeğimizden sonra Mandala uygulaması ile başlayarak "Gönüllülük" oturumunu gerçekleştirdik. Mandala, büyülü çemberler dendiğinde tam anlamına ulaşıyor kanımca. Daha ayrıntılı bilgi için BURAYA bakabilirsiniz. Bu oturumda da tahmin edeceğiniz gibi gönüllü nedir? e ulaşmaya çalıştık. Mandala da gruplara ayrılarak politika, ekip çalışması, katılım gibi öğeleri tema yaparak mandala çemberleri oluşturduk ve sonrasında da mandalalarımızın hazırlanma aşamalarını, o aşamalarda neler düşündüğümüzü diğer gruplarda ki arkadaşlarımıza sunduk. Benim yer aldığım grup politika temalı mandala çemberini yaptı :)
    Bir aradan sonra "Örgütlenme" oturumu ile devam ettik. Bu oturumda örgütlenmek üzerine kısaca konuşulsa da asıl olan bir örgütlenmenin örgütlenme olması ne demektir? soruydu. Bu soruya kısaca hemde çok kısaca şu cevabı verebiliriz. Örgütlenme bir fikir ile yapılanan, vizyon ve misyonları belli yapılardır. Bir örgütlenmenin örgütlenme olabilmesi için şu aşamaları yerine getirebilmesi gereklidir. 

    • Planlama
    • Organize Etme
    • Yürütme
    • Kontrol Etme
    Akşam yemeğinden sonra programda GDG (Günlük Değerlendirme Grupları) olmasına rağmen biz BBŞO yaptık. Açılımını hatırlayamadığım bu oturumda bir kısmımızın gemi olduğu, bir kısmımızın deniz feneri olduğu, bir kısmımızın korsan olduğu güven ekip çalışması temelli bir uygulama yaptık. Gerçekten eğlenceli bir uygulamaydı ve bir eğitimde ilk kez denenmişti. Başarılı olduğunu ve bundan sonraki eğitimlerde de uygulanması gerektiğini düşünüyorum.

    BBŞO dan sonra toplan 6 kişiden oluşan (bir kişi eğitmen) GDG mizi yaptık. O gün gerçekleştirilen oturumları, kendi katılımımız, eğitmenleri, diğer katılımcıları daha doğrusu aklınıza ne geliyorsa hepsini konuştuğumuz bir oturum olan GDG ler benim en çok hoşuma giden eğitim parçalarından bir tanesiydi. GDG ler de ki konuşmaların gerçekten verimli olduğunu düşünüyorum. Çünkü küçük gruplar da daha çok nesne nesne uyumu gerçekleştirilebiliyor ;)

    İkinci günümüz kısaca ama gerçekte uzun ve yoğunca böyleydi. Görüşürüz tekrardan :D

    0 Yorum:

    Yorum Gönder

     
    Copyright (c) 2012 Hüseyin KÜÇÜK
    Php Yazılım Uzmanı, Öğretim Teknoloğu, Toplum Gönüllüsü