Kod Dostu

Kod Dostu

PHP ile Veri Tabansız Telefon Rehberi

  • Unknown
  • - 14 Mart 2011
  • Bölümümüzün en iyi hocası olduğunu düşündüğüm Tarık KIŞLA hocamızından bu dönem hem ağ hem de veritabanı dersini alıyoruz. Geçen sene misafir!!! bir öğretim görevlisinden aldığımız veritabanı dersi pek yararlı geçmemiş, çoğu insan hak etmediği puanları almış ve en önemlisi de kimse bir şey öğrenememişti. Bu dönem  bu dersi Tarık Hocadan almamız bizim için müthiş bir şans. Bu şansı tüm BÖTE 3. sınıf öğrencilerinin en iyi şekilde kullanabilmesi en büyük temennim.
    Tarık Hoca'nın veri tabanı dersine henüz girmemiş olsam da :D verdiği ödevden arkadaşlarım sayesinde haberdar oldum. Hocamız bize veritabanının önemini anlamamız amacıyla veritabanı yerine bir .txt kullanarak telefon rehberi yazmamızı istemiş. Bir not defteri ve istediğimiz bir dili kullanacakmışız. :) Hocamızın mantığı çok hoşuma gitti. Hemen oturup yazmak istedim ama kısmet bu güneymiş. Anca zamanım oldu :D Ben bu ödevi yaparken PHP, Ajax(Javascript), CSS, HTML teknolojilerini kullandım. Ödevin teslim günü benim grubum için salı günü. Erkenden ödevi paylaşmamda ki amaç, arkadaşlarıma yardımcı olabileceğini ya da en azından fikir verebileceğini düşünmemdir. Yanlız bir hatırlatma. Eğer buradaki kodlardan bir şeyler öğrenmek istiyorsanız, LÜTFEN algoritmayı anlamaya çalışın. Kopyala yapıştırdan kaçının.
    Projenin dosyalarını yine bu sayfa içerisinde paylaştım. Kodları fotoğraf olarak paylaşmamdaki amaç buradan direk kopyala yapıştır ile alınarak kullanılmalarını istemememdir.
    Kullanıcı Arayüzü
    Kullanıcı arayüzü'nün yapımında HTML, CSS ve Javascript teknolojilerini kullandım. Jquery'nin toggle fonksiyonu aracılığı ile açılır kapanır menüler oluşturularak, güzel bir görsel kullanım aracı oluşturdum. En azından bence öyle oldu :D


    huso.js
    Bu javascrip dosyasında ajax ile formdan gerekli bilgileri php sayfama yönlendirip işlemleri yaptırıyor, sonrasında da dönen sonuçları ekrana veriyorum. Bu aşamada sayfamız yenilenmiyor.






         kayit.php
       Şimdi sıra geldi asıl işi yapan kodlarımıza. Forma girilen verileri huso.js aracılığı ile kayit.php sayfamıza    yolladık. Burada belirli parametreler aracılığı ile istenilen işlemleri gerçekleştiriyoruz.




    Çalışmanın dosyalarına BURADAN ulaşabilirsiniz.

    Tekrar etmekte fayda görüyorum. Kodları anlamaya çalışmak sizlerin yararına olacaktır. Herhangi bir sorunuz olursa iletişim kısmından bana ulaşabilirsiniz.

    Çalışmalarınız da kolaylıklar diliyorum ;)

    4 Yorum:

    Adsız dedi ki...

    Güzel ama kullanıcının rehber içeriğini de görebilmesi özelliği olsa daha güzel olurdu sanki.

    Unknown dedi ki...

    Haklısın. Ben ödevi bire bir hocadan almadığım için arkadaşlardan aktarım aşamasında eksiklikler olmuş. Bu yazıyı yazdıktan sonra eklemeler yaptım ödeve. En kısa sürede yeni şeklini de paylaşmayı düşünüyorum.

    Adsız dedi ki...

    Merhabalar, çalışma çok güzel.. Eğer izin verirseniz bu dosyaları kullanmak isterim. Ancak Kayıt edilen numaralarıda görebileceğimiz bir sayfa olsa çok güzel olur. Bu sayfayı nasıl oluştura bilirim yardımcı olur musunuz ? Saygılarımla...

    Adsız dedi ki...

    Yani Kullanıcı arayüzüne Rehberi Gör diye bi bölüm daha açabilir miyiz ?

    Yorum Gönder

     
    Copyright (c) 2012 Hüseyin KÜÇÜK
    Php Yazılım Uzmanı, Öğretim Teknoloğu, Toplum Gönüllüsü