Kod Dostu

Kod Dostu

CMMI Seviyeleri

  • Unknown
  • - 14 Aralık 2010
  • Daha önceki ŞU yazımda CMMI ın ne olduğundan, nereden (neden) çıktığından ve temel bilgilerinden bahsetmiştim. Bu yazımda CMMI ın seviyelerinden ve bu seviyelere ulaşmak için yapılması gerekenlerden bahsedicem.

    CMMI Seviyeleri
    Seviye 1 >>> Başlangıç (Initial)
    • Başarı kişisel gayretlere bağlı, yazılım süreci gelişi             güzel ve karmaşıktır.
    • Süreç yetenekleri önceden belirlenemez.
    • Kriz durumunda var olan planlar terk edilir.
    Seviye 2 >>> Tekrarlanabilen (Repeatable)
    • Proje yönetimi kontrolleri belirlidir, projeler belirlenen planlarına uygun gerçekleştiril ve yürütülür.
    • Yazılım gereksinimleri belirlenir, gereksinimler ile ilgili ürünler oluşturulur ve denetlenir.
    • Proje süreçleri proje yönetimi tarafından etkili bir şekilde kontrol edilir. Projeler planlı, başarılımış, ölçülmüş ve kontrol edilmiştir. 
    • Gereksinimler, surecler, cikti is urunleri ve hizmetler yönetilir. Is urunlerinin ve saglanacak hizmetlerin durumu tanimlandigi noktada yönetimin görusune aciktir. 
    • İş sonuçları taraflar tarafından gözden geçirilir.
    • İş ürünleri onlara özel hedefleri, standartları ve gereksinimleri içerirler.
    Seviye 3 >>> Tanımlı (Defined)
    • Yazılım süreçleri iyi tanımlanmış ve anlaşılmıştır.
    • Standart süreç yönetimi ile organizasyonel boyutta tutarlılık olmalıdır.
    • Projeler standart süreci uyarlama yöntemine göre uyarlanırlar. Tüm süreçlerde standart yazılım geliştirme sürecinin bu uyarlanmış hali kullanılır.
    • Süreçler 2. seviyeye göre daha özenli ve detaylı tanımlanmıştır. 
    Seviye 4 >>> Yönetilen (Managed)
    • Sürecin başarısı için alt süreçler seçilir ve bu alt süreçler ölçüm teknikleri kullanılarak kontrol edilir.
    • Kalite ve surec performansinin nicel hedefleri tesisi edilir ve sureclerin yönetiminde bir kriter olarak kullanilir.
    • Süreçler ölçülür ve ölçülebilen sınırlar içinde işler gerçek verilere dayanarak tahmin edilebilir. 
    • Süreç performansının öngörülebilmesi 3. seviye ile temel farkıdır.
    Seviye 5 >>> İyileştirilen (Optimizing)
    • Süreçten gelen sayısal geribeslemelerve teknolojik imkanlardan faydalanılarak sürekli süreç iyileştirmesi yapılır. Tüm organizasyon bu iyileştirmeye odaklıdır.
    • 5.ve 4.seviye arasindaki önemli bir ayrim, adreslenen sureclerin degisme derecesidir. 4.seviyede surecler, surec degiskenliginin özel nedenleri ve sonuclarin istatistiksel öngörusune odaklanmistir. 5.seviyede ise surecler, surec degiskenliginin genel nedenleri ve surecin degisimini (surec basarimindan istatistiksel öngöruye) adreslemekle ilgilenir.
    Hedeflenen CMMI Seviyelerine Ulaşmak İçin Yapılması Gerekenler

    Üst yönetimin kesinlikle bu işe inanması,  özel ilgi göstermesi gerekmektedir. Kaynaklar tüm şirketlerde kısıtlıdır bu yüzden kaynak tahsisinin yapılması gerekmektedir ki bu da üst yönetimin kendini adamasıyla gerçekleşebilmektedir.
    • Hedefin net olması, ortak hedef bilinci.
    • İyileştirme çalışmalarının bir proje olarak ele alınması ve üst yönetim tarafından takip edilmesi.
    • Görev ve sorumlulukların çok net olarak belirlenmesi.
    • Tüm çalışanların katılımı ve süreçleri benimsemesi.
    • Ödüllendirme

    0 Yorum:

    Yorum Gönder

     
    Copyright (c) 2012 Hüseyin KÜÇÜK
    Php Yazılım Uzmanı, Öğretim Teknoloğu, Toplum Gönüllüsü